KPMG NL 4314

Frequently Asked Questions

  1. Wie kunnen zich aansluiten bij het KPMG Alumniprogramma?
  2. Wat zijn de toelatingscriteria?
  3. Hoe gaat de toelatingsprocedure in zijn werk?
  4. Zodra ik mezelf geregistreerd heb, worden mijn gegevens dan automatisch opgenomen in de database?
  5. Als ik mij wil registreren voor het KPMG Alumniprogramma zijn er dan beperkingen met betrekking tot mijn huidige werkgever/werkkring?
  6. Is de KPMG alumnidatabase voor iedereen toegankelijk?
  7. Ik ben op zoek naar contactgegevens van een KPMG alumnus. Hoe kan ik aan die gegevens komen?
  8. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe aanvragen?
  9. Ik wil mijn wachtwoord wijzigen. Kan dat?
  10. Ik ken een oud-medewerker van KPMG die interesse heeft om opgenomen te worden in het alumniprogramma. Kan ik hem/haar voordragen?
  11. Ik wil contact opnemen met de organisatie van het KPMG Alumniprogramma/alumniwebsite. Hoe doe ik dat?
  12. Is het mogelijk om in contact te komen met oud-collega's die niet in de alumnidatabase zijn opgenomen?
  13. Worden gegevens van alumni aan derden gegeven?
  14. Kan ik mij ook registreren voor het KPMG Alumniprogramma als ik buiten Nederland woon?
  15. Zijn er kosten verbonden aan het KPMG Alumniprogramma?
  16. Ik wil in de database meerdere functies en/of locaties vermelden, maar dat lukt niet. Wat kan ik doen ?

1. Wie kunnen zich aansluiten bij het KPMG Alumniprogramma?
Je kunt je aansluiten wanneer je bij KPMG Holding N.V. of een van haar dochtermaatschappijen werkzaam bent geweest. KPMG behoudt zich het recht voor om deelname aan het KPMG Alumniprogramma niet te accepteren. Ook kunnen er zich situaties voordoen waarin het Bestuur beslist om een alumnus te royeren. Wanneer je aan de toelatingscriteria voldoet en je wilt je registreren, volgt altijd een interne toelatingsprocedure.

2. Wat zijn de toelatingscriteria?
Om in aanmerking te komen voor deelname aan het KPMG Alumniprogramma moet je aan de volgende criteria voldoen:

  • Je bent overgestapt naar een andere baan (en gaat dus niet met pensioen). Voor KPMG-partners die met pensioen gaan, geldt dat zij wel tot het KPMG Alumniprogramma kunnen toetreden.
  • Je dient in vaste dienst van KPMG Nederland te zijn geweest (geen tijdelijke contracten).

Alumni die niet aan de toelatingscriteria voldoen, maar waar het bestendigen van de relatie voor zowel de alumnus als voor KPMG een toegevoegde waarde heeft, kunnen in het KPMG Alumniprogramma worden opgenomen.

3. Hoe gaat de toelatingsprocedure in zijn werk?
Wanneer een alumnus zich wil registreren volgt een interne toelatingsprocedure. Hierbij wordt nagegaan bij diverse personen/afdelingen of het aanbevelenswaardig is om de alumnus toe te laten tot het KPMG Alumniprogramma. Er kunnen ook belangrijke redenen zijn waardoor KPMG geen contact met de betreffende alumnus wenst te onderhouden. De alumnus wordt hierover met reden van afwijzing bericht.

4. Zodra ik mezelf geregistreerd heb, worden mijn gegevens dan automatisch opgenomen in de database?
Ja, mits je door de toelatingsprocedure bent gekomen. Bij je eerste aanmelding op de alumniwebsite vul je je persoonlijke profiel verder in. In het profiel kun je aangeven welke gegevens zichtbaar zijn voor andere alumni en welke gegevens niet. Houd er wel rekening mee dat wanneer je je gegevens afschermt, andere alumni je niet kunnen benaderen.

5. Als ik mij wil registreren voor het KPMG Alumniprogramma zijn er dan beperkingen met betrekking tot mijn huidige werkgever/werkkring?
In principe kan iedereen die aan de toelatingscriteria voldoet zich registreren, maar ook in dit geval zal eerst een toelatingsprocedure (zie FAQ 3) volgen.

6. Is de KPMG alumnidatabase voor iedereen toegankelijk?
Nee. De site is bedoeld voor voormalige medewerkers van KPMG die zijn geregistreerd bij het KPMG Alumniprogramma. KPMG-medewerkers hebben wel toegang tot de alumniwebsite maar kunnen niet in de alumnidatabase op de website. Alleen geregistreerde alumni hebben toegang tot de database. Om toegang te krijgen tot de database dient men het registratieformulier op de site in te vullen. Onder voorbehoud van een positieve uitkomst van de toelatingsprocedure krijgt je een wachtwoord en inlogcode toegestuurd.

7. Ik ben op zoek naar contactgegevens van een KPMG alumnus. Hoe kan ik aan die gegevens komen?
Wanneer je geregistreerd bent als alumnus ontvang je een wachtwoord en inlogcode. Met deze gegevens krijg je toegang tot de alumnidatabase en zijn gegevens van een alumnus op te zoeken. Deze persoon moet zich dan uiteraard ook hebben geregistreerd als alumnus en de benodigde gegevens in het profiel hebben opengesteld voor andere alumni.

8. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe aanvragen?
Om een nieuw wachtwoord te krijgen neem je de volgende stappen: Je gaat naar www.kpmg.nl/alumni.

  • Daar kies je voor "Log in"
  • In het verschijnende inlogscherm met de regel "Wachtwoord vergeten? Klik hier om het te laten resetten", klik je op "hier".
  • In het volgende scherm vul je het e-mailadres in waarmee je op de alumniwebsite inlogt en kies je voor "Versturen". Je krijgt nu op dat mailadres een eenmalig wachtwoord toegestuurd.
  • Ga weer naar "Log in" - Log nu in met je e-mailadres en het eenmalige wachtwoord dat je hebt ontvangen.
  • Het systeem vraagt je om meteen een eigen wachtwoord in te vullen (2x), daarna ben je op de website ingelogd. Het eigen wachtwoord zul je vanaf dan gebruiken om in te loggen.

9. Ik wil mijn wachtwoord wijzigen. Kan dat?
Ja. Dat is mogelijk. Je gaat naar www.kpmg.nl/alumni.

  • Je logt vervolgens in.
  • In het scherm kies je links "Mijn gegevens".
  • Er verschijnen twee opties, kies "Wijzig wachtwoord".

10. Ik ken een oud-medewerker van KPMG die interesse heeft om opgenomen te worden in het alumniprogramma. Kan ik hem/haar voordragen?
Ja, dat is mogelijk. Op de alumniwebsite van KPMG staat bovenaan in het scherm "Send a friend". Klik daarop en je kunt je vriend(in) wijzen op de KPMG alumniwebsite. Je vriend(in) zal zelf het initiatief moeten nemen om zich te registreren. of Stuur het KPMG alumniteam (alumni@kpmg.nl) een bericht met de naam en het e-mailadres van desbetreffende oud-collega. Onder voorbehoud van een positieve uitkomst van de toelatingsprocedure wordt deze persoon uitgenodigd om deel te nemen aan het KPMG Alumniprogramma. De ex-collega bepaalt uiteindelijk zelf of hij/zij wil registreren.

11. Ik wil contact opnemen met de organisatie van het KPMG Alumniprogramma/alumniwebsite. Hoe doe ik dat?
De gemakkelijkste manier is om gebruik te maken van ons algemeen e-mailadres: alumni@kpmg.nl.

12. Is het mogelijk om in contact te komen met oud-collega's die niet in de alumnidatabase zijn opgenomen?
Nee. Via het KPMG Alumniprogramma is enkel contact te leggen met die ex collega's die zich geregistreerd hebben in onze alumnidatabase.

13. Worden gegevens van alumni aan derden gegeven?
Nee. In het kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens worden alle gegevens van alumni vertrouwelijk behandeld en zijn deze puur bedoeld voor KPMG en zijn Alumniprogramma. Ook detailgegevens van alumni zijn niet direct voor KPMG'ers waar te nemen.

14. Kan ik mij ook registreren voor het KPMG Alumniprogramma als ik buiten Nederland woon?
Ja, dat kan. De alumniwebsite is overal ter wereld toegankelijk.

15. Zijn er kosten verbonden aan het KPMG Alumniprogramma?
Nee, er zijn aan deelname aan het KPMG Alumniprogramma geen kosten verbonden.

16. Ik wil in de database meerdere functies en/of locaties vermelden, maar dat lukt niet. Wat kan ik doen ?
Op de alumniwebsite ondersteunen we momenteel één functie/locatie (meestal de laatste) per alumnus. Wellicht dat we in de toekomst de volledige KPMG-historie van alumni zullen gaan bijhouden. Als je ook je andere functies/locaties wilt vermelden, zou je dat kunnen doen in het vrije tekstveld Over Mezelf (Mijn Gegevens - Bewerk Gegevens - Over jezelf (bewerken)). Je kunt daarin ook andere dingen kwijt over jezelf en je carrière die je met anderen wilt delen.